Gdy budujemy samochód typowo do wyścigów, bądź do driftu lub zwyczajnie chcemy zwiększyć moc w naszym samochodzie, to w końcu właściwie każdy trafia na pomysł: a może zamontuje turbinę? Pomysł jest odpowiedni jedynie warto zdawać sobie sprawę o paru problemach.
Jeżeli mamy sposobność kupna używanej turbosprężarki to warto to prześledzić. Regeneracja turbosprężarek nie jest wielkim wydatkiem, a ma możliwość się okazać, że zaoszczędzimy pieniądze, niż gdybyśmy mieli kupić nową. Regeneracja turbosprężarki to skomplikowany proces, dlatego dużo lepiej będzie dla nas gdy zajmie się tym wykwalifikowany pracownik firmy. To o czym trzeba pamiętać, gdy chcemy zamontować turbosprężarkę? Po 1- kolektor wydechowy. Trzeba pamiętać, aby wybrać o adekwatnej przepustowości, inaczej turbina nie będzie mogła pracować w 100%. Również należy pamiętać o tym, żeby zamontować dodatkową podporę, kiedy nasza turbosprężarka jest faktycznie spora. Po 2- układ wydechowy. Niech na całej długości będzie o jednakowej średnicy i niedużo skomplikowanej budowie, gdyż komplikuje to wydalanie gazów spalinowych. Po 3- odpowiednia temperatura. Dzięki temu nasza turbina nie przegrzeje się zbyt szybko, ale także będzie mogła wygenerować odpowiednie ciśnienie. Po 4- chłodzenie turbiny. Bardzo istotną sprawą jest zamontowanie intercoolera. To chłodnica, która ochłodzi powietrze dostające się do turbosprężarki. Dlaczego to takie istotne? Jaki jest sens montażu turbiny, gdy nie ma możliwość pracować na 100%. Ciepłe powietrze sprawia gorsze przyrosty mocy, a również może uszkodzić turbinę, jak i sam silnik.
Tutaj: regeneracja turbosprezarki Mazda.
0 komentarze:
Prześlij komentarz